torsdag 13 oktober 2011

Kul men svårt



Att arbeta med bilder i Photoshop är inte så lätt, satt nästan hela gårdagen. Favoritverktyget just nu är "klonstämpeln". Man börjar förstå mer och mer om hur enkelt vi kan bli lurade av bilder vi ser. Jag har tex gjort en helt ny skärgård där jag bor, har alltid tyckt det finns för få öar att göra strandhugg på. Visade stolt min man våra nya resmål nästa sommar.





Sen kom han med en liten önskan: Skulle jag inte kunna få lite mera hår? Kul uppdrag, men det var svårt att leka frisörkonstnär med musen. Fast övning ger väl färdighet?!




Min gratisversion på Photoshop tickar snabbt nedåt, 20 dagar kvar......

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Eiffeltornet passar ju perfekt ute i skärgården! Visst är det kul med Photoshop, men svårt. Känns som att man skulle behöva arbeta mycket med det för att bli lite duktig.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bra att du gett dig själv tid i programmet. Vem behöver en frisör om man behärskar klonverktyget?

    SvaraRadera