tisdag 4 oktober 2011

Prat om bilder

Igår hade jag tur och fick gå och och vikariera en lektion i åk 6 och tog då chansen att visa på Skolverkets Multimediabyrån och alla dess möjligheter med bild och ljudarkiv. Det var kul att visa något som var nytt och bra att använda för eleverna. Det känns bra att i alla fall stå i startblocken numera, förr har jag bara stått på läktaren och hejat på.
Idag har jag äntligen fått Photoshop installerat på min dator, synd att det är föräldramöte ikväll.....

2 kommentarer:

  1. Har stora problem med att kommentera! Får se om det funkar nu. Vad fint det blev med alla kaffebönor! Låter också som att du har haft en bra dag! Jag själv har pratat om bilder,flickr och creative commons med mina 7:or. Hela högen trodde att alla bilder som finns på google var okej att använda, så nu fick de något att tänka på!

    SvaraRadera