fredag 2 mars 2012

Söker inspiration

Det var roligt att äntligen få tid att visa och berätta för kollegorna vad det är som gör mig så GLAD och INSPIRERAD på jobbet nu för tiden.
Precis som jag hade hoppats så vill de också prova på fler program så det blir fortsättning här under våren.
4:orna har nästan alla gjort klart sin Photostory-presentation av skolans olika lokaler och verksamheter. Eleverna har visat stort engagemang för uppgiften. Detta bådar gott inför framtiden med bokrecensionerna som blir nästa projekt med den klassen.
5:orna gör boktips i Photostory, även här så är eleverna mycket engagerade i uppgiften. Hade tänkt lägga ut två stycken på bloggen men jag ser att de har tagit några bilder och inte angett var de lånat dem, så jag återkommer när det är fixat.
6:ornas killar är fortfarande intresserade, nu är det lite synd att det dröjer ytterligare eftersom deras lektion ligger på onsdagar.

Sedan var det ju det här med inspiration för den nya bloggen. Det är inte lätt när man är en velig Våg… Börjar tro på det där med stjärntecknen. Men i nuläget tror jag att dessa två Exempel Exempel ska kunna användas på något sätt.
Nu fortsätter jag att leta olika symboler, ikoner som kan vara användbara.

4 kommentarer:

  1. Det är så inspirerande att läsa om hur roligt du tycker att det är att jobba med dina projekt. Det där om velighet känner jag igen mycket bra, har nog gjort om min framsida 10 gånger nu... Japp- oxå våg!

    SvaraRadera
  2. Vilken här blogg! Är det mellanstadiet som du har tänkt att arbeta i projekt form med ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt mig åk 4 ska ingå i mitt lilla projekt men som bonus händer det ju saker i de andra klasserna också.

      Radera
  3. Gillar båda dina exempel, passar verkligen en biblioteksblogg. Man får helt enkelt lust att läsa! Tänk om man även kunde klicka på böckerna och komma vidare, det vore häftigt. Det där med velighet känner även jag till... Vi ses på onsdag!

    SvaraRadera