onsdag 21 september 2011

Webbtidning kanske inte så dumt

Dagen började runt ett bord i kafeterian där vi alla ondgjorde oss över att vi inte lyckats kommentera varandras bloggar, det fanns dock något undantag. Jag tror många med mig, kände sig lättade över att det var flera som hade upplevt samma problem. Någon kom till slut med en förklaring att vi måste kryssa i att samtilga skulle kunna kommentera bloggen. Vi fick till det och jag kände JAAAA!! Hem och kommentera efter dagens slut, vad roligt.

Hela dagen har varit mycket intressant och lärorik. Att läsa webbtidningar hör inte direkt till min vardag. Har bara läst delar av Ikeakatalogen. Men efter dagens introduktion så kanske man kan ompröva mina gamla ideér om jag att en tidning ska man hålla i  och kunna bläddra i på riktigt.
Photoshop var otroligt roligt och inte så väldigt svårt , ( lätt att säga när vi hade fem eminenta studenter som vägledde oss och enkelt "drog upp en ur diket" ifall man sladdade av vägen. ) På min skola har det länge pratats om att vi borde göra en skoltidning. Här ser jag verkligen ett verktyg som skulle kunna hjälpa oss att realisera dessa önskningar. Nu gäller det bara för mig att lära mig detta så att jag kan komma hem och missionera.
Vi måste bli bättre på att se till att ""elevernas texter får lite längre livslängd än den korta resan till skrivbordslådan eller pärmen som Liza Greczanik skriver i Bloggen möter undervisningen. Mycket intressant läsning  och mycket lättillgänglig. Anna hade lyssnat till en intressant och inspirerade föreläsning med henne. Spännande!!


När jag tog mina väskor och rullade iväg mot Studentvägen i eftermiddag så var jag glad i hågen för nu visste jag minsann hur man får till det där med kommentarerna. Trodde jag ja!!! VAD GÖR JAG FÖR FEL???
Det fullkomligt pyser ur öronen av frustration..



Undrar just om "Folkes"  runt hörnet har proppar? Behöver några nya fräscha till i morgon.


1 kommentar:

  1. Härligt Liselott! en Webbtidning (Stigslundsnytt) det skulle vara riktigt roligt att följa! Det öppnar sig otroliga möjligheter Eller hur!Jag har inte hört från Nämnden en och jag vet inte när dom har mötet för beslut om vårat projekt? Men jag åter kommer så fort jag hör något!!

    SvaraRadera