tisdag 1 november 2011

Photo Story

Min förebild har fått mycket av min tid. Men så roligt det är. Photostory är så roligt och förhållandevis lätt att arbeta i. Ljud är ju det jag tycker är svårast men imorgon ska jag ge mig ikast med det.
Idag har vi haft studiedag och då fick jag och en kollega som gick här förra terminen, chans att visa hur man arbetar i Photostory. Mycket intresserade och arbetsvilliga elever. Vi hade härliga diskussioner om när man kan använda Photo story. Ock det känns som vi tagit ett litet steg framåt i IKT-landet idag. Vi kom fram till att vi skulle använda oss av Åk 6 som resurser då flera av dem redan har gjort flera arbeten i programmet.


Igår satt vi i kommunövergripande grupper och diskuterade kunskapskrav och bedömningar. Märker att jag har förändrats i mitt tänk!!

Hela jag tänker och pratar ur ett IKT-perspektiv. Det hade jag inte trott om mig själv.

Det händer saker!!!!!

1 kommentar:

  1. Jag märker också att jag har förändrats i mitt tänk. Satt med en kollega igår och gjorde LPP:er, jag märkte att jag gång på gång återkom till bloggen i undervisningen. Så nu ska vi starta en Fantasyblogg för ett projekt i 8:an efter jul. Vad kul att det fungerar bra med din photostory, ska bli så kul att se vad all har fått ihop när det blir dags!

    SvaraRadera