torsdag 19 januari 2012

Struktur på min idé

Jag är så glad för jag har lyckats med att få mina "bollar" transparenta från Pixlr och inlagda här på bloggen. Denna kunskap kommer jag att ha nytta av i byggandet av min resurs. Nu har jag kommit en bit på väg igen!!!
Idag har jag fått hjälp med att strukturera upp min idé av Måns. Min idé har jag gillat hela tiden men nu känns det som om jag har lyckats strama upp den till att bli något riktigt bra. Jag ska bygga en resurs där eleverna kommer att kunna få tips om böcker ur olika genrer på ett annorlunda sätt. Min förhoppning är att synliggöra elevernas läsupplevelser på ett tilltalande sätt och att eleverna kommer att vilja läsa böcker för att de här får chansen att delge andra det på ett roligare sätt än att bara skriva en recension som hamnar i en pärm.

2 kommentarer:

  1. Som jag sagt tidigare, det ska bli spännande och roligt att följa ditt projekt. Jag tycker att det är en toppenidé! Tänkte på dig när jag gick förbi vårt lilla skolbibliotek och såg pärmarna som det stod "bokstips" på, tomma...

    SvaraRadera
  2. Vad bra det blev med "bollarna", det var ju inte så svårt när vi väl kom på hur man gjorde! Ser med spänning fram mot ditt projekt!

    SvaraRadera