tisdag 8 maj 2012

Första inlägget

Att det alltid blir så här på våren i skolan..............åtminstone för mig. En massa arbetsuppgifter som hopas över en i skolan, en massa extra konferenser och möten .  Sen vill man ju ut och njuta av våren i skog och mark och på havet!!!
Känns det igen???
Som tur är har jag ju en massa roliga saker jag håller på med här i mitt lilla projekt  men då kommer ju alla dessa lovdagar!!! och tar bort värdefull tid från arbetet med eleverna!! 
Har provat olika former av inspelning av boktipsen och har till slut bestämt mig för att använda mig av fotobabble och har då gjort en gemensam inloggning som alla använder. Då kommer jag lätt åt dem och kan lägga in dem på bloggen. Svårigheten är att få till en bra inspelning så att det hörs vad de säger. Men med lite övning kommer det att sitta som en smäck.
Bloggens utseende är fortfarande under bearbetning men första inlägget är nu på plats Bloggen .

Det lutar mot att jag får en åk 4 till hösten och jag är förvånad över hur inspirerad jag känner mig inför det, det var ju 4 år sedan jag hade egen klass senast och då var jag ganska sliten och trött på det.
Men nu har jag ju en massa nya insikter och kunskaper och en stor nyfikenhet som jag kommer att få möjlighet att använda när jag får mera tid och flera ämnen i en och samma klass!!
Tänk vad en LÄRARLYFTSKURS kan betyda mycket för den lilla lilla läraren!!!!




2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt av få sig ett "lyft" :-). Er blogg ser jättefin ut, tänk vad roligt för eleverna att kunna visa släkt och vänner de boktips de själva har gjort!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa det första inlägget! Blir så inspirerad av att göra något liknande på högstadiet till hösten. Jag tror det skulle funka även för äldre elever.Lärarlyftskursen har verkligen vänt och vridit på mycket!

    SvaraRadera